Hvordan profilerer dine konkurrenter seg på nettet?
Kjenn dine konkurenter, de kjenner deg.....
Når bedriften er på nettet, har man på mange måter bestemt seg for å profilere seg for alle. I dette bilde er det helt avgjørende hvordan din bedrift fremstår.
Tenk deg at du driver en tannklinikk. Dersom du har den eneste tannklinikken som finnes i nærheten er det egentlig ikke så nøye hvordan du presenterer deg. Det er alltid bruk for en tannlege. Når folk først har vondt i en tann, vil de oppsøke deg, selv om hjemmesidene dine er utrangert og dårlig. Du trenger knapt å ha en hjemmeside. Men dersom du driver tannklinikken din på et sted der det er mange andre tannleger,- stiller saken seg helt annerledes. Nå er du i en konkurranse situasjon. Nå må du overbevise kunden om at han er best tjent med å velge akkurat din tannklinikk. Kunden vil nå mest sannsynlig logge seg på internett. Her vil han skrive søkeord "tannlege" og stedet han befinner seg. |
Nå får han opp alle tannleger som finnes i nærheten av der han befinner seg, og han begynner å besøke hjemmesidene til tannleger i nærheten. Han har noen "triggerord" han leter etter. Hos en som leter etter tannlege vil disse ordene f.eks være: "pris", "kort ventetid", "smertefri behandling" , "garanti", osv.
Hos din bedrift er det sikkert andre "triggerord" som er viktigere. Kunden din må finne svar på dette raskt og enkelt. Vi hjelper deg med dette. Designet du har på hjemmesiden din, vil fortelle kunden om bedriften virker seriøs og kvalitetsbevisst. Bilder er et sterkt virkemiddel. Disse må velges ut fra kvalitet og hvilke budskap de skal formidle. Hvilke av de to tannlegeklinikkene du ser under, ville du besøkt....? |